Groep 1/2. In deze groep zijn Everdien en Karlijn de leerkrachten. Daarnaast is er vier dagen per week een onderwijsassistent aanwezig.In deze groep werken we iedere periode aan een ander thema. Daar passen we onze hoeken op aan en bedenken we activiteiten bij. Door middel van spel, werkjes en kringgesprekken werken we aan dit thema, maar ook aan de doelen die worden gesteld in groep 1/2. We spelen ook meerdere keren buiten waar we gezellig met elkaar kunnen racen op de fietsen, maar ook op onderzoek uit kunnen of oefenen met hinkelen. Met slechter weer gymmen we in het speellokaal, waar aandacht is voor klimmen en klauteren of we spelen een spel met z’n allen. Eén keer in de twee weken krijgen we gym van Juf Kitty in de gymzaal van Doelum, stoer hé! Hier kunnen we gymactiviteiten doen die in het speellokaal niet kunnen, zoals op de trampoline springen of ringzwaaien.
Groep 3 In groep 3 zijn Truus en Christel de leerkrachten die met veel plezier de kinderen leren lezen, rekenen en plezier maken. Onze groep 3 is een relatief kleine groep enthousiaste en leergierige kinderen, maar bovenal een heel gezellige groep! We hebben jongens en meisjes, die allemaal in heel korte tijd zich de vele regeltjes en nieuwe dingen in groep 3 eigen hebben gemaakt. Ze zijn super gemotiveerd om nu écht te leren lezen, schrijven en rekenen. Maar gelukkig vinden ze daarnaast ook de andere dingen die we doen in groep 3, zoals knutselen, lekker buitenspelen, de Vreedzame School , wereldoriëntatie en gymmen heel erg leuk!
Groep 4 In deze groep geeft Alisa 4 dagen les. Op vrijdag staat Martijn voor de groep. In groep 4 wordt de leerstof uitgebreid in vergelijking met groep 3. Kinderen leren hoe je steeds beter een tekst kan schrijven. Verder gaan ze gestructureerd verder met het leren van de rekendoelen en spellingsdoelen, die functioneren als stevig basis.
Twee keer per jaar laat elke groep aan de ouders en medeleerlingen zien wat ze hebben geleerd. Dit is ons minitheater. Er wordt o.a. gedanst, voorgedragen, gezongen en toneel gespeeld. Zo komen verschillenede vakgebieden bij elkaar en dat maakt het geleerde betekenisvol.

Groep 5 In deze groep is Corinne de leerkracht. Zij is er 4 dagen in de week en gaat zingend door het leven. In groep 5 wordt er dan ook extra veel gezongen en aan muziek gedaan. De 19 kinderen in deze groep werken hard aan rekenen, taal en lezen. Gelukkig is er ook veel tijd voor bewegend leren en buitenlessen. Dat maakt leren weer een stukje leuker. Op woensdag, als Corinne er niet is, geeft Ellis deze groep les.
Groep 6 De 21 kinderen in deze groep krijgen les van Arjanne, op ma-di-wo en van Ellis, op do en vrij. Dit dynamische duo zorgt ervoor dat de kinderen elke dag weer leren én het naar hun zin hebben in de groep. Er is veel aandacht voor de basisvaardigheden, natuurlijk. Gelukkig gaan ze ook de andere vakken niet uit de weg. Creativiteit, gecombineerd met taal en wereldoriëntatie zie je hier veelvuldig terug in de klas.
Groep 7 Cecil, ma-di-vr, en Jack, woe-do, werken met de 25 kinderen in groep 7. In het leerjaar groep 7 komen allerlei basisvaardigheden samen van spelling & rekenen. Ze leren deze basisvaardigheden te gebruiken bij het zelfstandig werken. Dit is handig ter voorbereiding voor groep 8.
Groep 8 Jack, ma-vrij, en Martijn, di-woe-do, zijn de meesters van groep 8. Naast de instructies voor spelling, taal & rekenen is groep 8 een leuk jaar. De 20 kinderen vormen samen een groep waarin de kinderen laten zien dat ze sociaal zijn, veel humor hebben, goed zelfstandig kunnen werken en veel plezier met elkaar hebben.
Ondersteuning
Er is veel ruimte voor extra ondersteuning. Esther en Martijn spelen hier een grote rol in.
Kinderen die (tijdelijk) iets lastig vinden worden buiten of binnen de groep extra geholpen. Het kan zijn op het gebied van lezen, rekenen, woordenschat, spelling.
Cornelieke geeft ondersteuning aan die kinderen die meer aan kunnen en meer uitgedaagd kunnen worden. Zij geeft les aan de flexgroep.