Maatjes

Bij ons op school heb je altijd een maatje!

We bieden iedereen die nieuw is bij ons op school een maatje; leerlingen, leerkrachten én ouders. Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen snel zijn weg kan vinden in de school , zich op z’n gemak en welkom voelt en we zo samen vorm geven aan de fijne gemeenschap die onze school is.

Tijdens het intakegesprek wordt u als ouder gevraagd of u ook een maatje wilt.

Voor de leerling:
Elke nieuwe leerling wordt gekoppeld aan maatje. Dat is een leerling die er al langer is.

• kinderen zitten de eerste maand naast elkaar
  • maatje verzorgt een rondleiding door de school met aandacht voor wie is wie en wat is waar.
  • bespreekt de grondwet van de school, bij oudere kinderen.
  • is vraagbaak

Voor de ouder:
Elke nieuwe ouder wordt gekoppeld aan maatje. Dat is een ouder die er al langer is en bij voorkeur een kind in de zelfde groep heeft.

• ouder wordt wegwijs gemaakt in de school en klassenregels
  • maatje vertelt hoe MR, OC en hulpouders werken
  • welke manier van communiceren we hanteren
  • aandacht voor wie is wie en wat is waar?
  • is vraagbaak

Voor de leerkracht:
Elke nieuwe leerkracht wordt gekoppeld aan een maatje. Dat is een leerkracht die al langer op onze school werkt.

• aandacht voor gebruiken en routines
  • doornemen werking mappen op de computer waar vind je wat
  • regelt toevoegen groepsApp
  • deelt belangrijke documenten als werkverdelingsplan en verschillende beleidsstukken en protocollen (niet allemaal tegelijk)